Kert Bisztró esettanulmány – Kicsiként is lehet nagyot menni!

A Kert Bisztró reprezentatív kutatással alátámasztott sajtókommunikációja

 

2023 novemberében a Kert Bisztró egy reprezentatív kutatást készítésével kapcsolatban keresett meg minket. Az apropó a téli étterembe járási szokások felmérése volt, kettős céllal: egyrészt megismerni a fogyasztói preferenciákat, másrészt pedig növelni az étterem láthatóságát a potenciális vendégek körében. A kutatásban 1122 fő vett részt, az eredményeket pedig 26 online portál hozta le, legalább egy millió embert elérve. Ehhez pedig mindössze egy hónapra volt szükségünk.

 

 

Tévhit, hogy egy kisebb vállalkozás ne tudna piackutatást végeztetni és ebből hírértéket generálni. Az Opinio segítségével gyorsan és egyszerűen tudunk kutatni, a kommunikációnk pedig attól válik egyedivé és figyelemfelhívóvá, hogy valós adatokon nyugszik. Az eredményeket bárki számára könnyen értelmezhető formában kapjuk meg, elemeznünk már nem kell, csak használjuk az információt. A reprezentatív kutatási alapokon nyugvó megjelenés megkülönböztet minket a versenytársainktól és olyan vendégeinkhez is elérhetünk vele, akiket reklámokkal nem tudnánk megfogni. Mi ezért szeretünk az Opinioval dolgozni.‘ – Antalffy Judit, Kert Bisztró tulajdonos

 

A projekt számokban:

  • Válaszadók száma: 1122
  • A kutatás időtartama: 4 nap
  • Az eredmények értelmezése és a sajtóközlemény megírása: 5 nap
  • Megjelenések száma: 26
  • Potenciálisan elért olvasók száma: nagyjából 1 millió

 

Valljuk be, manapság nem egyszerű kitűnni a tömegből. Elárasztanak minket a hírek és a reklámok, és ebben a zajban kisvállalkozásként navigálni és láthatónak maradni igazi kihívást jelent. Az emberek is egyre szkeptikusabbak a fogyasztott tartalmakkal kapcsolatban, a bizalom kérdése kulcsfontosságúvá vált.

 

A reklámokat mindenki csak átugrani akarja, a hír érték!

Ezért válik előnyödre, ha vállalati kommunikációdat reprezentatív kutatással támasztod alá:

  • Hitelesség és objektivitás: az olvasók hajlamosak jobban megbízni egy olyan közleményben, amelyet valós adatok támasztanak alá. A reprezentatív kutatások segítenek abban, hogy a közölt információk hitelesebbnek tűnjenek, mivel azok nem szubjektív álláspontokat tükröznek, hanem objektív adatokon alapulnak.
  • Érdekesség és relevancia: a közleményt támogató kutatási adatok segíthetnek az olvasóknak abban, hogy jobban megértsék a tárgyalt témát vagy problémát. Azáltal pedig, hogy valós emberek véleményét olvashatják egy-egy kérdésben, jelentősen érdekesebbé válik számukra az információ.
  • Meggyőzőbb érvelés: a reprezentatív kutatások eredményei segíthetnek a közleményben foglalt érvek meggyőzőbbé tételében. Az olvasóknak könnyebb lehet elfogadni a közleményben előterjesztett állításokat és javaslatokat, ha azokat objektív adatokkal és számokkal támasztják alá.
  • Figyelemfelkeltés: az emberek általában érdeklődnek az új és friss adatok iránt, így az olyan közlemények, amelyek hiteles felméréseken alapulnak, jobban felkeltik az olvasók figyelmét.

 

Költséghatékony kommunikáció: egy kutatás, számos megjelenés

Egy több százezres napi látogatottsággal rendelkező weboldalon egy napi hirdetés ára akár a milliós nagyságrendet is elérheti. Ezzel szemben, ha érdekes információkat tartalmazó felmérést publikálsz, költséghatékony módon kerülhetsz be olyan csatornákra, ahol egy napi hirdetést is nehezen engedhetnél meg magadnak.

Ha te is szeretnél okosan ’hirdetni’ és értékteremtő kommunikációt folytatni a vállalatodról, vedd fel velünk a kapcsolatot! Szakértői csapatunk sok éves tapasztalattal, gyorsasággal és flexibilitással áll segítségedre!

 

 

***

 

A kutatás 2023 Novemberében készült 1122 résztvevő megkérdezésével az Opinio piackutató applikációval. A minta reprezentatív a magyar 16-59 év közötti okostelefonnal rendelkező lakosságra kor és nem szerint