Mandilla Hotel esettanulmány – 57 megjelenés, 2 millió olvasó
A Mandilla Hotel reprezentatív kutatással alátámasztott sajtókommunkációja
2024 tavaszán sajtókommunikációs partnerünkkel és a köveskáli Mandilla Hotel és Étteremmel közösen készítettünk reprezentatív kutatást. A felmérésnek kettős célja volt: egyrészt, hogy a vendéglátó megismerje a Balaton környékén nyaralók szállás és program preferenciáit, valamint, hogy az eredményekből valódi hírértéket jelentő sajtóanyag és sajtómegjelenések szülessenek, ami minél több potenciális vendéghez eljusson. A kutatásban 1042 fő vett részt, az eredményeket pedig 57 online hírportál hozta le, ezzel nagyjából 1.5-2 millió magyar embert elérve.
A projekt számokban:
- Válaszadók száma: 1042 fő
- A kutatás időtartama: 5 nap
- Az eredmények értelmezése és a sajtóközlemény megírása: 1 nap
- Megjelenések száma: 57
- Potenciálisan elért olvasók száma: nagyjából 1.5 – 2 millió
‘Az Opinioval rövid idő alatt nagyon sok ember véleményét és szokásait ismerhettük meg. Az adatokból arra is tudtunk következtetni, hogy a hasonló helyzetben, életkorban, stb… lévő emberek vajon milyen álláspontot foglalnak el a kérdéseinkkel kapcsolatban. A kapott eredményeket egyszerű volt értelmezni, könnyű volt ‘róluk beszélni’, sajtókommunikációs partnerünk segítségével pedig fantasztikus megjelenési számot értünk el. Örömmel ajánljuk a közös munkát!’ – Penziás Réka, a Mandilla Hotel és Étterem tulajdonosa.
Miben tudunk segíteni?
1.Ismerd meg a célközönséged:
- minél inkább ismered a vásárlóid jellemzőit, szokásait, véleményét, annál valószínűbb, hogy megtalálod őket és termékeiddel/szolgáltatásaiddal értéket teremthetsz a számukra.
- ne feltételezésekre, hanem valós információra építs: egy piackutatással olyan emberek véleményét és szokásait is megismerheted, akikhez önerőből csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem is tudnál elérni. Ezáltal akár új értékesítési lehetőségeket is felfedezhetsz, vagy megerősítést kaphatsz a jelenlegi stratégiai irányaidról; az, pedig már csak hab a tortán, hogy ha kiveszed a ‘bizonytalansági faktort’ a kommunikációdból, akkor hatékonyabb és eredményesebb leszel.
2. Úgy reklámozz, ahogyan a többiek nem:
- pozitív márkakapcsolás: egészen más színben fogsz feltűnni a fogyasztók előtt, ha azt látják, hogy téged valóban érdekel, mit gondolnak az emberek. A kommunikációd így sokkal inkább róluk és nem rólad fog szólni, ami sokak számára kifejezetten szimpatikus megközelítés és pozitív képet alakít ki a cégedről.
- érdekesség és relevancia: a közleményt támogató kutatási adatok segítenek az olvasóknak abban, hogy jobban megértsék a témát. Azáltal pedig, hogy valós emberek véleményét olvashatják egy-egy kérdésben, érdekesebbé válik számukra az információ.
- figyelemfelkeltés: az emberek általában érdeklődnek az új és friss adatok iránt, így az olyan megjelenések, amelyek hiteles felméréseken alapulnak, jobban felkeltik az olvasók figyelmét.
3. Költséghatékony kommunikáció:
- egy több százezres napi látogatottsággal rendelkező weboldalon 24 óráig fent lévő hirdetés ára akár a milliós nagyságrendet is elérheti. Ezzel szemben, ha érdekes információkat tartalmazó felmérést publikálsz, költséghatékony módon kerülhetsz be olyan csatornákra, ahol egyetlen napi hirdetést is nehezen engedhetnél meg magadnak (és nem is veszik le az anyagodat, amint lejárt a fizetett időszak).
Ha te is szeretnéd jobban megismerni, mit gondolnak a fogyasztóid és/vagy értékteremtő kommunikációt folytatnál a vállalatodról, vedd fel velünk a kapcsolatot! Szakértői csapatunk sok éves tapasztalattal, gyorsasággal és flexibilitással áll rendelkezésedre!
Ha te is szeretnéd ehhez hasonló kérdésekben elmondani a véleményed, töltsd le az Opinio applikációt és válaszolj a kérdéseinkre – aktivitásoddal nem csak azt segíted, hogy alaposabban megismerhessük a magyarok álláspontját bizonyos kérdésekben, de pontokat is gyűjthetsz, amiket aztán kuponokra, ajándékokra válthatsz be, valamint nyereményjátékokon is részt vehetsz!