Piackutatás árak – Hogyan spórolhatsz?
A piackutatás folyamatosan fejlődik, ennek köszönhetően pedig mostanra már számtalan eszköz és megoldás közül válogathatunk. Érdemes azonban pár szempontot átgondolni mielőtt belekezdenénk, ilyenek például a piackutatási árak. Ezt fogjuk most körbejárni a cikkünkben, tarts velünk!
Miért drágább a személyes piackutatás?
Ahogy arról már több cikkünkben is szót ejtettünk, többféle módszerrel is történhet egy piackutatás. Vegyük például a személyes piackutatás módszertanát. Ez a legalapvetőbb és legnagyobb hagyományokra visszatekintő módszer, azonban nem biztos, hogy ez a legjobb választás, ha a piackutatási árakat tekintjük az egyik fő szempontnak. Egy személyes felmérés során a költségszint igen magas, ráadásul a folyamat is időigényes. Itt adott esetben kalkulálnunk kell a kérdezőbiztosok fizetségével, a kérdések felvételéhez szükséges eszközök beszerzésével, és hosszabb mintafelvétel esetén akár egy teremmel vagy egy fedett, a válaszadók kényelmét biztosító helyszínnel.
Telefonos piackutatás esetén már valamennyivel egyszerűbb a dolgunk, azonban itt is kritikus szempont lehet a piackutatás ára. A legtöbb cég ilyen esetben szerződést köt egy telefonos szolgáltatóval vagy ügyfélszolgálattal – más néven call centerrel – és kiszervezi a munkát. Ez természetesen komolyabb anyagi beruházást igényel, hiszen a call centeres munkatársak fizetségén túl az adott szolgáltató is külön díjat számol fel a szolgáltatásaiért cserébe.
Az online piackutatás során már jóval kevesebb szempontot kell figyelembe venni, így akár kedvezőbb piackutatási árakkal is számolhatunk. Ehhez ugyanis minimális emberi erőforrás szükséges, gondoljunk csak például egy online kérdőíves kutatásra. A kérdőívek megalkotása, feltöltése, kielemzése messze nem kerül akkora erőforrásba, mint a személyes kérdőíves kutatás, ráadásul még időben is kifizetődőbb.
A piackutatási árak azonban csak az egyik szempont, nem szabad megfeledkezni az eredményességről sem. A személyes kérdőíves kutatásnál, ahogy már említettük, nagy emberi erőforrásra van szükség, ráadásul viszonylag hosszabb távú mintafelvételben kell gondolkozni. Bár még jelenleg is használnak személyes kérdőíves kutatásokat, az online kutatások fejlődésének és előretörésének köszönhetően már visszaszorulóban vannak.
A telefonos kutatásoknál nagyobb piackutatási árral kell számolni, viszont aránylag gyors eredményeket tudunk elérni. Hátulütője, hogy ennek a módszernek a legnagyobb az elutasítottsága, így nagy számú mintavétel szükséges, ha reprezentatív kutatást szeretnék elérni.
Az online kérdőíves kutatás már jóval hatékonyabb, köszönhetően például annak is, hogy az internet lefedettség jelentősen nőtt az utóbbi évek során, illetve a technológia fejlődése is számtalan kiaknázatlan lehetőséget kínál. Az online piackutatás során is nagy a választék, sokféle módszer közül válogathatunk, a kevésbé részletes kutatásoktól kezdve egészen a legapróbb részletekre kiterjedő kutatásokig, így természetesen ezeknél a piackutatási árak is különböznek.
Mit tartalmaznak az online piackutatási árak?
Az egyszerűség kedvéért vizsgáljuk meg ezt a kérdést az Opinio által kínált lehetőségek szempontjából. Nálunk többféle csomagajánlat közül is válogathatsz, attól függően, hogy milyen információkra van szükséged, és hogy pontosan mit szeretnél megtudni. A piackutató applikációban az egyes kérdéstípusoknak sávos árazása van (egyszerű és speciális kérdések), illetve üzleti partnereink előszeretettel választják valamely csomagajánlatunkat (7, 12, 20 kérdéses csomagok). Egyes csomagajánlataink:
- 7 kérdéses piackutatás 230.000 forinttól
- 12 kérdéses piackutatás 430.000 forinttól
- 20 kérdéses piackutatás 730.000 forinttól
Ezen piackutatási árak mellett természetesen mód van hosszabb távú együttműködésre, időszakosan meghatározott kérdéssorok megrendelésére, általános keretszerződés megkötésére is.
Amennyiben igénybe veszed valamelyik csomagunkat, úgy már a kérdőív kérdéseinek megalkotásától kezdve segítünk abban, hogy minél eredményesebb felmérést tudjunk végezni, és így fontos információkkal gazdagodj általa. Egy korábbi cikkünkben már említettük, de a biztonság kedvéért újra felsoroljuk, hogy mennyi lehetőség közül választhatsz, milyen sokrétű opciókat tartalmaznak a piackutatási áraink.
Mit kapsz, ha az Opiniot választod?
A kérdéssorok képesek a szociológiai logikát követve ugrásokra, fa struktúrában felépített kérdések lekövetésére is. Választhatsz egyválasztós kérdéseket, de többválasztós, úgynevezett multiválasztós kérdéseket is, így még részletesebb válaszokat kaphatsz a kérdésekre. Van lehetőség arra is, hogy részletesebb, szerteágazóbb információkat szerezz a kérdőívből, ilyen esetben ajánljuk a szabadszavas vagy rangsorolós kérdéstípusainkat. Előbbinél a válaszadók saját szavaikkal mondhatják el a véleményüket, így olyan asszociációkra is rájöhetsz például egy csomagolással vagy termékkel kapcsolatban, amire eddig nem is gondoltál. A rangsorolós kérdéstípus is remek lehetőség, ha például azt szeretnéd megtudni, hogy milyen szavak, érzelmek jutnak eszébe az embereknek egy-egy kérdés kapcsán. Így a válaszadó sorrendet állít fel, biztos információt ad arról, mi a legfontosabb és mi kevésbé fontos a célcsoport számára egy-egy vizsgált termék, szolgáltatás kapcsán.
Emellett természetesen képekkel vagy videókkal illusztrált kérdésekkel és válaszokkal is tudunk szolgálni, amik által a kitöltő vizuális élményben is részesül. Ez növelheti az elköteleződést és a felhasználói élményt, ezáltal nagyobb az esély, hogy később is visszatér hozzánk. Így tudjuk garantálni ügyfeleinknek a folyamatos, hosszú távú kutatásokat. A piackutatási ár azonban nemcsak a kérdések megírását, összetételét tartalmazza!
A kérdőív elkészítése után sem hagyjuk magára a megbízónkat. Sokan attól tarthatnak, hogy nehezen tudják majd értelmezni a rengeteg információt, ami beérkezik a kérdőívek feldolgozása után, pedig a valóságban ez jóval egyszerűbb folyamat. Mi szakmai támogatást biztosítunk a kérdőívek kielemzésében, sőt, adott esetben van mód brandelt prezentáció, szociológus részvételével zajló élő prezentáció, konzultáció megrendelésére is kiegészítő szolgáltatásként.
Hogyan éred el a fiatalokat ilyen piackutatási árak mellett?
A piackutatási árak mellett fontos előny még az online kérdőívek szempontjából a fiatal generáció elérése is. Míg a személyes kutatásnál megpróbálkozhatunk olyan helyeken megjelenni, ahol a fiatalok a legjobban elérhetőek, de ettől még nagy lehet az elutasítási arány. Van egy hely azonban az online térben, ahol a fiatalok szinte mindig elérhetőek. Ez pedig nem más, mint a mobiltelefonjuk.
Manapság egyre több szolgáltatás is a mobiltelefonokra kerül át, gondoljunk csak a mobilbankolásra, parkolás befizetésére, üzletekből való vásárlásra, mozijegy megvételére. Egy évtizeddel ezelőtt ezek még szinte elképzelhetetlen lehetőségek voltak, manapság azonban magától értetődőek. Az Y és Z generációnál pedig ez a legjobb lehetőség arra, hogy releváns témákkal elérd őket.
Gondoljunk csak bele: mire van a nagyobb esély?
Arra, hogy a fiatalok megállnak az utcán egy csokor kérdés megválaszolására, vagy arra, hogy miközben megnéznek egy TikTok videót és elküldenek egy vicces mémet a barátaiknak, megválaszolnak a mobiljukon pár rövid, képekkel vagy videóval illusztrált kérdést? Valószínűleg az utóbbira, pláne, ha emellé még ösztönzés is párosul. A fenti piackutatási árak nálunk a célcsoport ösztönzését is tartalmazzák, ugyanis a kitöltőket kuponokkal, ajándékokkal díjazzuk a válaszadásokért.
A különböző közösségi média oldalakon is jelen vagyunk, ahol rendszeresen jelentkezünk humoros, szórakoztató tartalmakkal, játékokkal és nyereményjátékokkal is. Ezáltal egy közösséget építünk az applikációnk köré, így, ha szolgáltatásunkat választod, nem kell tartanod attól, hogy vajon sikerül-e megszólaltatni kellő mennyiségű embert az utcán vagy telefonon, mi ugyanis stabil, felhasználói- követői bázissal rendelkezünk.
Mit tartalmaz tehát nálunk a piackutatási ár?
- Szakértői támogatás a kérdőívek összeállításában és kielemzésében
- Az Y és Z generáció tagjai magasan reprezentálva, így könnyen elérheted őket is
- Eredmények akár 24-48 óra alatt
- Országosan reprezentatív minta
A mai piackutatási árak mellett kedvező csomagajánlatot biztosítunk, amivel ügyfeleinknek is meg tudjuk könnyíteni a döntések meghozatalát és az információk beszerzését. Emellett kiemelt célunk, hogy partnereink soha ne maradjanak magukra egy olyan összetett feladat esetében, mint a közvéleménykutatás, a piackutatás vagy a customer insight szerzés.
Te is szeretnél közvélemény- vagy piackutatásba kezdeni, de nem tudod, hogy hogyan állj neki? Akkor keress meg minket bátran az elérhetőségünkön, mi pedig segítünk, hogy elérd a céljaidat!